Audiența mică este explicația reprezentanților RCS&RDS pentru scoaterea din grila Digi a postului Discovery Channel. „Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%”, au explicat aceștia.
Postul Discovery a fost scos din grila Digi vinerea trecută, după cum paginademedia.ro a scris AICI.
Pe scurt, din comunicat:
RCS & RDS nu intenţionează să renunţe la difuzarea canalelor documentare ci doar să le înlocuiască pe unele dintre acestea.
Compania noastră nu poate fi de acord să continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de 3 ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toţi abonaţii săi, în condiţiile în care cota medie de audienţă a canalelor Discovery este de aproximativ 1%. Nu putem accepta principiul: 1% doresc şi 100% plătesc!
Întrucât tarifele Discovery au fost întotdeauna în dolari, deşi abonamentele noastre sunt plătite în lei, sumele solicitate de grupul Discovery, numai pentru România, au crescut continuu de-a lungul anilor, indiferent de criza economică sau de ratele de schimb valutar. Astfel, echivalentul în lei al sumelor din 2012 este de DOUĂ ORI mai mare decât al celor din 2008, adică o creştere cu 100% în 4 ani. Daca ne raportăm la 2005, este o creștere de trei ori mai mare.
Argumentele legate de criza economică, de scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor sau de impactul ratei de schimb valutar, nu au fost niciodată acceptate de grupul Discovery. În ultimele săptămâni, grupul Discovery a acceptat pentru prima dată să discute despre anumite concesii, dar acestea nu rezolvau problemele de fond, venind doar în perspectiva întreruperii difuzării canalelo