Lipsa de cash a furnizorilor mici de telecomunicatii pentru sustinerea si dezvoltarea businessului a oferit sansa celor de la Romtelecom sa incheie mai multe tranzactii in ultimul an prin compania NextGen, lucru pe care vor sa-l continue si in urmatoarea perioada, spune Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom.
Conducerea companiei isi propune ca pana la finalul lui 2012 sa devina principalul furnizor de divertisment pe piata locala, iar pentru a atrage mai multi clienti in lupta cu RCS&RDS si UPC, Romtelecom a incheiat incepand cu anul trecut mai multe achizitii de operatori mici.
Aceste tranzactii sunt incheiate de obicei prin NextGen, o companie lansata de operator in urma cu doi ani, care activeaza in special in orase din centrul tarii, Moldova si in zona de sud a Romaniei.
"Vor fi multi jucatori mici care vor simti presiunea crizei si a cashului si, din fericire, noi suntem bogati in cash si ma astept sa vad cateva consolidari”, a afirmat pentru Wall-Street Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom, despre felul in care va evolua piata de telecomunicatii pana la finalul anului.
Pe de alta parte, sansa de a achizitiona clienti la preturi bune este unul dintre lucrurile pe care seful companiei cu un business de aproximativ 800 de milioane de euro in 2009 il enumera atunci cand vorbeste despre oportunitatile crizei.
In timp ce Romtelecom continua politica de achizitii, rivalii de la UPC spun ca cel putin in urmatorul an vor sa creasca mai ales organic, majorarea bazei de abonati prin cumpararea de companii fiind un lucru secundar.
Ioannidis crede ca alte oportunitati ale companiei sunt faptul ca operatorul are lichiditati suficiente pentru a cumpara continut, dar si faptul in aceasta perioada calitatea serviciilor competitorilor ar putea sa scada daca acestia nu vor face investitii, ceea ce ar putea face c