În perioada 11 - 20.08.2010, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a dispus verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, cu sau fără ipotecă, de către societăţile bancare. "Se spune că o lege este bună daca oricine o poate inţelege fără cunoştinţe de specialitate. Cu privire la OUG 50/2010 vedem deocamdată ca e foarte clar
În perioada 11 - 20.08.2010, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedinte al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor a dispus verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la încheierea contractelor de credit de consum, cu sau fără ipotecă, de către societăţile bancare.
"Se spune că o lege este bună daca oricine o poate inţelege fără cunoştinţe de specialitate. Cu privire la OUG 50/2010 vedem deocamdată ca e foarte clară pentru consumatori, majoritatea profani în domeniul serviciilor financiare şi impenetrabilă pentru profesioniştii din bănci. Deşi Ordonanţa a intrat în vigoare din 21 iunie, am găsit unităţi bancare în care se credea probabil ca respectarea prevederilor ei ar fi facultativă. Se pare că mulţi nu au inţeles nici litera nici spiritul acestei legi: obligaţia de a respecta consumatorul şi de a-l trata ca parte egală în convenţia de credit", a declarat preşedintele ANPC.
În cadrul acţiunii de control au fost verificate 255 de puncte de lucru ale societăţilor bancare din toate judeţele, cu excepţia municipiului Bucureşti.
Pentru abaterile constatate, comisarii ANPC au aplicat 73 de amenzi contravenţionale în valoare de 1.339.000 lei şi 74 avertismente. De asemenea, s-au dispus măsuri de aducere la conformitate cu prevederile legale a clauzelor contractuale în termen de 15 zile.
Nereguli constatate în timpu