Fiecare adversar premium are un plan de atac pentru M3, însă încă de la prima confruntare, totul se dovedeşte a fi iluzoriu. F80, adică noul sedan BMW M3 model 2014 se va lansa la finele lui 2013, în vreme ce coupe-ul M4 (F82) fabricat pe baza 4 Series Concept este aşteptat un an mai târziu.
Paradigma se schimbă total în ceea ce priveşte tehnologia de sub capota îngemănaţilor M3/M4. Astfel, la fel cum fraţii M5/M6 au abandonat V10-le în favoare unui V8, viitoarele sportive de clasă medie M3/M4 renunţă la doi cilindri din cei opt ai generaţiei precedente lansate în 2007.
Surpriza constă în motorul N55 supraalimentat prin turbine înseriate, adică un L6 (6 cilindri în linie) şi capacitate de 2.979 cc derivat din cel al versiunii montate pe 335i. În ciuda faptului că cilindreea va scădea cu 1.000 cc, puterea nu va fi mai mică de 420 CP, iar graţie turbinelor cu geometrie variabilă, cuplul va depăşi cu 100 Nm cei 400 Nm ai actualului V8 aspirat. Puterea litrică pe fiecare diviziune de 1 litru va creşte de la 105 CP/l la 140 CP/litru.
Atletul care vizează direct titlul olimpic va utiliza fibra de carbon nu doar la acoperiş, următorii gemeni M3/M4 2014 vizând adoptarea mai multor elemente de caroserie din acest material. Fibra de carbon va fi cuplată cu oţeluri de înaltă rezistenţă, rezultatul fiind o masă scăzută cu 150 kg sub cele 1.585 kg ale vechiului model, lucru reflectat într-un raport putere/greutate superior vechii cifre de 254 CP/tonă.
Privind retrospectiv performanţelor rechinului alb-albastru M3, se constată o evoluţie tradusă prin îmbunătăţirea acceleraţiei de la o generaţie la alta şi o escaladare a cursei înarmării cu armăsari în fişa tehnică. Astfel, pisicuţa E36 (286 CP, 286 Nm şi 2.990 cc) oferită între 1992-1995 sprinta 0-100 km/h în 6 sec; M3-ul (321 CP, 350 Nm şi 3.201 cc) produs între 1995- 2001 accelera în 5,5 sec;
Modelul M3