Doar trei dintre primii zece importatori au înregistrat profituri în creştere faţă de anul anterior, în timp ce doi au raportat pierderi însemnate. Perspectivele pentru 2009 sunt sumbre. Scăderea vânzărilor de autovehicule de la sfârşitul anului trecut îşi arată efectele şi în rezultatele financiare raportate de cei mai puternici importatori către Ministerul Finanţelor. Conform datelor publicate de această instituţie, primele zece companii au realizat, anul trecut, o cifră
Doar trei dintre primii zece importatori au înregistrat profituri în creştere faţă de anul anterior, în timp ce doi au raportat pierderi însemnate. Perspectivele pentru 2009 sunt sumbre.
Scăderea vânzărilor de autovehicule de la sfârşitul anului trecut îşi arată efectele şi în rezultatele financiare raportate de cei mai puternici importatori către Ministerul Finanţelor. Conform datelor publicate de această instituţie, primele zece companii au realizat, anul trecut, o cifră totală de afaceri de 10,72 miliarde de lei, în creştere cu exact un miliard lei faţă de anul 2007. Cu toate acestea, în privinţa profiturilor situaţia este mult diferită. Doar importatorii Ford, Renault-Nissan şi Kia au avut în 2008 profituri nete mai mari decât în anul anterior, astfel încât, pe ansamblu, acest indicator este de numai 400 milioane de lei, cu peste 100 de milioane lei mai mic decât în 2007.
Porsche România, lider detaşat
Atât în privinţa numărului de unităţi comercializate, cât şi a cifrei de afaceri şi a profitului, cel mai puternic importator auto rămâne Porsche România, reprezentantul mărcilor Audi, Bentley, Porsche, Seat, Skoda şi Volkswagen. În 2007, această companie reuşea să depăşească plafonul de un miliard de euro (3,34 miliarde de lei) cifră de afaceri. Anul trecut, acelaşi indicator s-a majorat până la 3,65 de miliarde de lei, însă profitul a scăzut de la 306,62 milioane lei