Modelul este construit în Mexic şi reprezintă dorinţa japonezilor de a avea un acces mai mare spre pieţele emergente din Europa de Est. Noul model al constructorului nipon face parte din Modelul este construit în Mexic şi reprezintă dorinţa japonezilor de a avea un acces mai mare spre pieţele emergente din Europa de Est.
Noul model al constructorului nipon face parte din segmentul superior al clasei compacte şi se adresează unui public care doreşte, în primul rând, un automobil spaţios, dar cu dimensiuni ale caroseriei în limitele clasei.
În Europa constructorul japonez este cunoscut doar prin prisma modelelor 4X4, poate şi din cauză că oferta tot-teren este foarte bogată la Nissan. Cu toate acestea, marca niponă are şi altfel de modele în ofertă, însă, prea puţin cunoscute publicului larg şi cu un succes foarte mic.
De când Carlos Ghosn deţine controlul total al afacerilor Renault-Nissan, marca japoneză a avut numai de câştigat. Şi aici pot fi menţionate succesele de piaţă precum Murano, X-Trail, Pathfinder, 350 Z sau arhicunoscutul Patrol. Dacă în SUA şi Asia, Nissan nu are niciun fel de probleme în a înregistra vânzări bune, în Europa lucrurile stau un pic altfel.
Asta pentru că publicul de pe Bătrânul continent are pretenţia ca maşina pe care o conduce să aibă gabarit mic, spaţioasă în interior, să aibă motorizări performante şi economice, şi să arate şi bine. Cam mofturos, ce-i drept, clientul european, însă, altfel nu prea poţi avea succes aici. Cum fostul model Nissan Almera nu a reuşit să devină succesul de casă pe care japonezii îl aşteptau, compania s-a hotărât să atace Europa cu un nou model în clasa compactă, Tiida.
Ce-i drept, numele nu este prea inspirat pentru Europa şi nici la capitolul design nu stă prea bine actualul model. Se vede treaba că, oricât de dedicat pieţei europene este un model al unui contructor japon