Cel de-al doilea sezon al MasterChef a fost unul plin pentru producătorii emisiunii: un concurent cu năbădăi a adus emisiunea în atenția tabloidelor, iar mai multe plângeri ale telespectatorilor a pus show-ul pe masa CNA. Toate în timp ce Suleyman, serialul turc de pe Kanal D, i-a dat show-ului bătăi de cap la capitolul audiență.
Paginademedia.ro prezintă în continuare evoluția audienței MasterChef pe parcursul întregului sezon, dar și câteva dintre întâmplările din timpul emisiunii.
Georgeo Andrei, unul dintre concurenții MasterChef, care a decis să iasă de bunăvoie din competiție, a cerut Pro TV să nu mai difuzeze imagini cu acesta întrucât contractul dintre cele două părți fusese reziliat (pe larg, AICI). Acesta a ajuns chiar să sesizeze CNA în acest sens. Consiliul a decis că nu se poate implica în acest caz deoarece nu se cunoaște contractul dintre cele două părți.
George Andrei a declarat că ar fi fost agresat de către Florin Dumitrescu, unul dintre jurați. Pe de altă parte, Dumitrescu a spus chiar în emisiunea MasterChef că nu a existat nicio agresiune.
Tot la CNA au ajuns și mai multe plângeri ale unor telespectatori nemulțumiți de prima probă eliminatorie de la MasterChef în care concurenții au fost puși să curețe pești vii, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Emisiunea a intrat în vizorul CNA după ce a primit 14 reclamații de la telespectatori.
Serialul Suleyman, de la Kanal D, i-a venit de hac show-ului culinar, depășindu-l sistematic în audiențe, atât la nivel național cât și urban. Cea mai urmărită ediție a emisiunii a fost cea din 26 martie, cea cu peștii curățați de vii, când 2,3 milioane de români au fost cu ochii pe MasterChef. Cea mai slabă ediție a fost în 30 aprilie, când a avut o medie de 1,2 milioane de persoane, la nivel național. Abia după încheierea sezonului Suleyman, pe 6 mai, MasterChef a reușit să