Desi majoritatea studiilor de specialitate tinde sa prevesteasca "sfarsitul" presei tiparite, cele 180 de miliarde de dolari obtinute din publicitate (mai mult decat cea pentru radiouri, reviste, cinematografe, internet si panouri publicitare la un loc) contrazic "prezicerile". Publicitate de 180 miliarde $ Desi majoritatea studiilor de specialitate tinde sa prevesteasca "sfarsitul" presei tiparite, cele 180 de miliarde de dolari obtinute din publicitate (mai mult decat cea pentru radiouri, reviste, cinematografe, internet si panouri publicitare la un loc) contrazic "prezicerile".
De ceva vreme, studiile de specialitate arata ca industria presei tiparite la nivel mondial se afla, daca nu in agonie, cel putin foarte aproape de ea. De altfel, peste Ocean, unii chiar au inceput sa-i cante prohodul, iar patronatul a pornit disponibilizarile.
Potrivit insa ultimelor cifre date publicitatii de World Association of Newspapers (Asociatia Mondiala a Ziarelor), circulatia la nivel global a ziarelor este in crestere, ba chiar mai mult, aparitia de titluri noi este mai frecventa decat ar fi crezut unii dintre cei care urmaresc cu atentie ce se intampla pe aceasta piata. La ora actuala, profitabilitatea unui ziar este sau ar trebui masurata si in functie de veniturile din publicitate, iar din acest punct de vedere, ziarele stau foarte bine. Increderea agentilor economici in presa scrisa este in continua crestere, pentru ca altfel nu se explica suma exorbitanta de 180 de miliarde de dolari, publicitate cumparata de la cotidiene. Mai mult decat cea pentru radiouri, reviste, cinematografe, internet si panouri publicitare la un loc. Asta nu face decat sa demonstreze ca aceasta industrie nu e deloc moarta, dimpotriva.
TIRAJ. De asemenea, statisticile celor de la World Press Trends intareste cele aratate mai sus. Este adevarat totusi ca in America de Nord, ca si