Piata serviciilor de relatii publice ar putea creste cu 10-15% anul acesta fata de valoarea de aproximativ 22-25 de milioane de euro din 2010, datorita companiilor care au reinceput sa investeasca in comunicare, a afirmat pentru Wall-Street.ro, Hortensia Nastase, managing partner al GolinHarris Bucuresti (fosta agentie Lowe PR).
Anul trecut, industria de relatii publice a fost in scadere cu 10% fata de 2009, cifra apropiata de procentul de micsorare cu 9% de pe piata de advertising. In 2010, industria de publicitate a fost de circa 308 milioane de euro, conform estimarilor Initiative, agentia de media a grupului Lowe Romania, din care face parte si GolinHarris Bucuresti
“Pentru 2011 toata lumea estimeaza crestere. Unii cred ca va fi de 20-30%, altii sunt mai pesimisti si vad un avans de 5%. Eu cred ca va fi in jurul a 10-15%. Dupa ce in 2009 a fost un inghet total, in a doua parte a anului trecut am observat o crestere, iar inceputul anului acesta nici nu se poate compara cu inceputul lui 2010 ori al lui 2009. Este incomparabil mai bun, iar ceea ce ma bucura este faptul ca oamenii si-au dat seama ca daca nu comunica, nu au rezultate”, explica Hortensia Nastase, managerul GolinHarris Bucuresti, filiala locala a unei retele internationale cu prezenta in 35 de tari si care pana de curand se numea Lowe PR.
Compania de relatii publice a grupului Lowe Romania este prima agentie de PR din zona Europei de Est care sa afiliaza la GolinHarris, agentie americana fondata in 1956 si care are clienti precum McDonald's, Nintendo of America Inc., Nokia sau Orange.
Anul trecut, Lowe PR a avut afaceri de circa un milion de euro, in crestere cu aproximativ 10% comparativ cu 2009. De asemenea, agentia a ajuns in prezent la 17 angajati, fata de cinci in 2006, anul in care a fost infiintata.
Pentru 2011, conducerea GolinHarris Bucuresti estimeaza un av