Criza nu a afectat magazinele virtuale, volumul plăţilor online efectuate în 2009 prin card bancar înregistrând o creştere de 75% comparativ cu anul 2008, potrivit datelor publicate de RomCard.
La nivelul întregului an, valoarea tranzacţiilor online realizate cu cardul a urcat la 92,8 milioane de euro. Valoarea medie a unei tranzacţii a fost de 79 de euro. Astfel, valoarea medie s-a diminuat comparativ cu 2008, când s-a plasat la 85 de euro, însă s-a plasat la un nivel similar cu cel înregistrat în 2007, potrivit informaţiilor publicate de Gecad ePayment.
Creşterile înregistrate de comercianţii virtuali se datorează crizei, în sensul că firmele au fost nevoite să găsească soluţii mai eficiente pentru a-şi comercializa marfa, pentru a reduce costurile, după cum explică şeful Gecad ePayment, Carmen Sebe.
„Comerţul electronic a fost un domeniu mai puţin afectat de criză şi continuă să rămână o industrie cu potenţial de creştere şi în anul următor. Situaţia economică nefavorabilă a determinat companiile să aleagă soluţii mai eficiente, cu rezultate uşor de măsurat şi care presupun costuri mai reduse, astfel încât multe dintre ele s-au îndreptat către online”, a declarat Carmen Sebe.
Sezonul sărbătorilor de iarnă a fost benefic pentru comercianţii virtuali, în ultimul trimestru procesându-se peste 100.000 de tranzacţii lunar. Cele mai multe plăţi online au fost efectuate pentru plata abonamentelor la telefonie mobilă sau achiziţionarea unor servicii şi produse din sectorul telecom, respectiv 45% din total. Pe locul secund se plasează serviciile turistice (38%).
În condiţiile în care tot mai mulţi români au acces la internet, magazinele online ar putea atrage din ce în ce mai mulţi clienţi, mai ales în ceea ce priveşte plata facturilor la utilităţi.
CITIŢI ŞI:
Justiţia abordează