Grupul german Volkswagen pare a deţine toate atuurile necesare pentru ca, în câţiva ani, să depăşească atât Toyota, cât şi GM în clasamentul mondial al constructorilor auto. Bătălia dintre grupurile Toyota şi General Motors pentru fotoliul de lider al producătorilor auto mondiali a ocupat ani de-a rândul primele pagini ale publicaţiilor de specialitate. Criza economică mondială a lovit însă dramatic afacerile celor doi mari producători, făcând loc unui rival apărut par
Grupul german Volkswagen pare a deţine toate atuurile necesare pentru ca, în câţiva ani, să depăşească atât Toyota, cât şi GM în clasamentul mondial al constructorilor auto.
Bătălia dintre grupurile Toyota şi General Motors pentru fotoliul de lider al producătorilor auto mondiali a ocupat ani de-a rândul primele pagini ale publicaţiilor de specialitate. Criza economică mondială a lovit însă dramatic afacerile celor doi mari producători, făcând loc unui rival apărut parcă de nicăieri: Volkswagen. Cu 11 mărci (inclusiv Porsche) în portofoliu, un profit operaţional de 1,5 miliarde de euro şi lichidităţi disponibile ale diviziei auto de peste 13 miliarde de euro în perioada ianuarie - septembrie 2009, adică în plină criză, grupul german este poziţionat perfect pentru a ataca, fără dificultăţi majore, poziţia de lider.
Rezultatele financiare incredibile pentru un „an dezastruos“, cum a fost caracterizat 2009 de mai-marii industriei auto, au permis celor de la Volkswagen să achiziţioneze, în numai câteva zile, 49,9% din Porsche SE şi 19,9% din Suzuki. Totul a costat „numai“ 8,3 miliarde de dolari, o sumă aproape modică prin comparaţie cu muntele de cash aflat la dispoziţia strategilor Ferdinand Piech şi Martin Wintercorn.
Odată cu intrarea brandului Porsche sub pălăria cu boruri largi a grupului Volkswagen şi cu semnarea parteneriatului cu Suzuki, grupul VW s-a plasat în poziţia di