Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule din Romania (APIAR) si-a declarat nemultumirea fata de posibilitatea ca taxa auto de inmatriculare sa fie mai mare pentru masinile noi decat pentru ele vechi, anunta BBC. O noua varianta de calcul, care ar cuprinde aceste modificari, a fost aprobata de guvern si trimisa Comisiei Europene.
Anul trecut, Bruxellesul a declansat procedura de sanctionare a Romaniei pe motiv ca la instituirea taxei nu au fost respectate normele europene.
In noua varianta, taxa auto pare a fi mai mica pentru masinile vechi si mai poluante, dar, in acelasi timp, mai mare pentru autoturismele noi. Daca asa stau lucrurile, atunci este pagubos pentru mediu - spune Dan Vardie, de la Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Autovehicule.
"Intotdeauna am militat pe ideea ca atunci cand iti cumperi o masina veche iti faci foarte bine socotelile si trebuie ca cineva, in esenta statul, sa descurajeze aducerea in Romania a acestor vechituri. Cum? Prin tot felul de taxe si una dintre aceste taxe este, fara indoiala, cea de care vorbim. Pentru ca daca ai sti ca dai 5 mii de euro pe acea masina, care polueaza, este evident, ingrozitor si te costa taxa de inmatriculare 5 mii de euro, probabil ca in loc sa dai cei 10 mii de euro, te-ai duce si ai lua o masina noua de banii acestia."
Pe de alta parte, ministrul economiei si finantelor, Varujan Vosganian, a facut unele declaratii contradictorii cu privire la modalitatea de calcul a taxei. Iata ce spunea dl Vosganian, luna trecuta, la "Discutia saptamanii" de la BBC.
"Nu stiam ca societatea civila are ca obiectiv sa faca ca in Polonia, sa aduca un milion de masini mai vechi de zece ani."
Asadar, ministrul se arata impotriva incurajarii proprietarilor de masini vechi si poluante. Vosganian mai spunea ca, de altfel, controversata t