De la 1 martie a început să se aplice Regulamentul (UE) nr. 181/2011 privind drepturile pasagerilor care călătoresc cu autobuzul și autocarul, care conferă noi drepturi acestei categorii de călători pe întreg teritoriul UE. Regulamentul prevede drepturile de bază ale călătorilor și impune o serie de obligații firmelor de transport cu autobuzul și autocarul și conducerii autogărilor cu privire la responsabilitatea pe care o au față de călători. În fiecare an, numărul celor care se deplasează cu autobuzul sau autocarul în UE este de aproximativ 70 de milioane. Sursa: Maria Craus
Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei responsabil pentru transporturi, a declarat: „Ne ținem de cuvânt: grație acestui nou regulament, drepturile pasagerilor vor fi extinse și la transportul cu autobuzul și cu autocarul. UE a devenit prima zonă din lume care reglementează integral drepturile călătorilor pe toate modurile de transport.”
Regulamentul stabilește drepturile pasagerilor într-un mod similar cadrului aplicabil transportului aerian, feroviar și naval. Printre noile drepturi se numără:
· nediscriminarea pe motive de naționalitate în ceea ce privește tarifele și alte condiții contractuale;
· tratament nediscriminatoriu pentru persoanele cu handicap și cele cu mobilitate redusă. Mai precis, asistență gratuită în autogările desemnate și în autobuze și autocare, precum și compensații financiare pentru pierderea sau deteriorarea echipamentelor de mobilitate aparținând acestei categorii de persoane;
· informații adecvate și accesibile pentru toți pasagerii înaintea și în timpul călătoriei, precum și informații generale privind aceste drepturi, în autogări și pe internet;
· rambursarea integrală a prețului biletelor sau redirecționare în caz de suprarezervare, anulare sau depășirea cu mai mult de 2 ore a orei estimate de pleca