Omul de afaceri Mihai Miron, care controlează compania braşoveană Ropharma, producător şi distribuitor de medicamente, spune că reţeaua pe care o deţine ar putea ajunge la 150 de unităţi la finalul anului 2014, în prezent având aproximativ 126 de puncte de lucru.
Ropharma, companie cu afaceri de 206,3 milioane de lei (47 milioane de euro) în primele şase luni ale acestui an, se află pe locul cinci în topul celor mai mari reţele de farmacii (potrivit datelor din raportul semestrial) şi pe nouă în distribuţia farma.
Extinderea Ropharma se înscrie în tendinţa generală din retailul de medicamente, toate marile reţele fiind interesate de dezvoltare. Miron este unul dintre cei mai vechi investitori din piaţa farma, fiind fondatorul Europharm, companie pe care a vândut-o către GlaxoSmithKline.
Ropharma în structura actuală a luat naştere în 2009, când a fuzionat cu alte companii, Farmaceutica Aesculap Târgu-Mureş, Medica Bacău şi Global Pharmaceuticals Braşov, însă bazele sunt mai vechi. Ropharma provine din Întreprinderea de stat Oficiul Farmaceutic Iaşi, înfiinţată în anul 1952, prin înglobarea tuturor farmaciilor din zona Iaşi şi Vaslui.
În România există aproape 7.000 de farmacii, arată datele Institutului Naţional de Statistică, iar numărul acestora este stabilit prin lege, în baza unui criteriu demografic.
În ultimii ani, lanţurile de farmacii au continuat să se extindă şi să câştige teren, tendinţă care are loc şi în alte state europene, cum ar fi spre exemplu Polonia. „Principalele lanţuri probabil că îşi vor continua punerea în practică a strategiilor de creştere economică, inclusiv prin creşterea susţinută a numărului de unităţi farmaceutice. Achiziţionarea de farmacii independente de către lanţuri este condiţionată în primul rând de opţiunea proprietarilor de a-şi vinde afacerea din diferite motive. Cu siguranţă vor mai f