Numărul celor care vor să renunţe la sistemul centralizat a scăzut din cauza taxelor mari de debranşare. În schimb, cei care au ales să „evadeze” din sistemul centralizat, au preferat să aştepte 45 de zile după echipele CET, decât să plătească 1.200 de lei. Chiar dacă nu sunt mulţumiţi de serviciile CET, braşovenii evită să se debranşeze de la sistemul centralizat pentru că taxele percepute de furnizor sunt foarte mari. Până în prezent, la CET au fost înregistrate 1.266 de astfel de cereri. Toţi aceşti consumatori au preferat însă, să aştepte 45 de zile după echipa furnizorului, pentru că nu şi-au permis să plătească taxa de urgenţă de 1.200 de lei. Cererile vor fi onorate până în octombrie, când instalaţiile din blocuri vor fi umplute cu apă. Totuşi, solicitările de debranşare se pot depune doar până în data de 15 august. Anul trecut, până la începerea sezonului rece, 5.000 de braşoveni renunţaseră la serviciile CET, mai ales din cauza faptului că acum două ierni, unii dintre ei ajunseseră să plătească pentru încălzire şi 3.000 de lei pe lună.
Scumpiri de 50% în trei ani
În vara lui 2006, pentru o debranşare, un braşovean trebuia să achite taxa de eliberare a avizului tehnic de 35 de lei, iar pentru tăierea unui calorifer se percepea un tarif de 50 de lei. Acum însă, debranşarea unui calorifer costă 100 de lei, iar avizul tehnic a ajuns şi el la suma de 100 de lei.
Faţă de acum trei ani, când 46.000 de apartamente erau racordate la CET, în prezent, mai sunt doar 32.700. La începutul anilor ’90, însă, pe lângă platformele industriale CET alimenta 79.000 de apartamente.