Ajunse în funcţii de conducere, femeile se concentrează pe cooperare şi pe atmosfera din echipă. De cealaltă parte, bărbaţii caută competiţia şi profitul. Companiile care pun accent pe egalitatea sexelor în rândul angajaţilor sunt cu 56% mai profitabile, arată studiile. Cu toate acestea, femeile mai au de trecut multe bariere.
Doamnele-lider aduc în companii o bună parte din personalitatea lor. Aşteaptă de la colegi onestitate, sunt sensibile şi pun preţ pe atmosfera de la serviciu şi pe colaborarea cu colegii. Intră uşor în panică în situaţii de stres, dar, fără creativitatea şi flexibilitatea lor, companiile ar fi cu 56% mai puţin profitabile, arată studiile internaţionale.
Într-o lume a bărbaţilor - a masculilor şefi - câteva femei puternice din România au reuşit să se strecoare şi să-şi câştige un loc important. Totuşi, femeile-lider din România fac faţă cu greu într-o lume dominată de sexul puternic. Cea mai mare barieră: prejudecata că nu se pot împărţi între familie şi carieră.
Poveşti de succes
Camelia Şucu. Preşedinte Class Living şi, mai nou, investitor în agricultură. Fosta soţie a lui Dan Şucu, proprietarul Mobexpert. Absolventă a Facultăţii de Medicină, dar om de afaceri. A intrat într-o lume a bărbaţilor în 1993 şi, de atunci, a devenit o prezenţă marcantă a femeilor de afaceri din România. „Nu mi s-a părut greu să fiu femeie în lumea de afaceri. Nu am simţit o diferenţă majoră între sexe, pentru că nu este un job care să ţină cont de asta.
Flexibilitatea este un atu pe care femeia îl are în mediul de afaceri", spunea Camelia Şucu, în urmă cu câteva zile, la o conferinţă privind Leadershipul feminin, organizată de Microsoft. „Cred că femeia este creată să aibă atenţie distributivă, bărbaţii să se focuseze. În acelaşi timp, femeia este mai creativă decât bărbatul, iar cea mai mare calitate a ei este că îşi asu