Papillon Laboratoires Cosmetiques, producatorul vopselei de par Loncolor, intentioneaza sa-si majoreze cota de piata, una dintre optiuni fiind chiar achizitia unui alt jucator care activeaza in aceeasi industrie, in conditiile in care valoarea companiilor a scazut pe fondul turbulentelor financiare.
"Suntem atenti la oportunitatile de achizitii, mai ales ca 2009 va fi un an dificil pentru multe companii de profil. Nu ne uitam neaparat doar la piata locala, ci si la tarile vecine sau, de ce nu, la Franta sau Germania. Stam bine cu bugetele, dar alti jucatori nu vor putea sa isi mentina afacerea in contextul crizei financiare si vor fi tentati sa vanda la un pret mult mai mic decat pana acum", a declarat Sorin Popa, consultant marketing in cadrul Papillon Laboratoires Cosmetiques.
In prezent, compania, care detine o singura unitate de productie in Bucuresti, vinde anual cinci milioane de unitati doar la nivel local.
"Vopseaua de par reprezinta 95% din totalul produselor noastre si are circa 2 milioane de utilizatori. Brandul Loncolor detine o cota de 24,01%", spune Monica Chemente, trade marketing manager al Papillon Laboratories Cosmetiques.
Criza financiara si-a pus deja amprenta pe piata vopselelor de par, iar producatorul autohton a inceput sa ia masuri pentru a diminua impactul negativ al acesteia.
"Ne vom controla mai bine costurile. Negociem cu furnizorii externi de materii prime si discutam cu clientii nostri. Trebuie sa fim atenti la falimentele din piata, pentru ca asta inseamna sa nu mai recuperam banii. Avem deja exemplul hipermarketului Univers'All care a dat faliment in urma cu doi ani sau al retelei Spar, care a inchis un magazin in Targu-Mures", spune Popa.
Anterior compania si-a bugetat o cifra de afaceri pentru 2009 in crestere cu 10-15% fata de anul trecut, dar conditiile actuale de piata i-au determinat pe reprezen