Consumul redus de combustibil e un factor tot mai important pentru cei care vor sa-si ia masina, acest criteriu devansand si pretul, arata un studiu realizat de GFK pe parcursul lui 2010. Doar 5% dintre cei intrebati au intentia sa-si ia masina noua in urmatoarele sase luni, procentul fiind la jumatate fata de situatia din 2008, arata studiul Gfk.
La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), pretul (44%), caracteristicile si performanta motorului (40%) si confortul (36%). Din a doua jumatate a lui 2009 se remarca o crestere a importantei consumului de combustibil, devansand astfel pretul. In plus, 60% dintre preferintele romanilor se indreapta in 2010 mai degraba spre masini second hand.
Peste trei sferturi dintre cei care au declarat in 2010 ca intentioneaza sa cumpere un autovehicul aveau in plan sa faca plata cash, din resurse proprii. In perioada 2008-2009, numarul romanilor care preferau sa plateasca cash pentru automobilul cumparat era mai mic, o posibila explicatie fiind legata de cresterea nesigurantei in randul consumatorilor, scaderea veniturilor stabile si a disponibilitatii de a contracta un credit, precum si accesul mai dificil la credite in 2010.
In medie, in 2010, intentia de cumparare a unui automobil pentru urmatoarele sase luni este de 5% la nivelul intregii populatii. Acest procent este comparabil cu cel inregistrat in 2009 - de 6%- dar in scadere fata de 2008, cand 9% declarau acelasi lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intentia de achizitionare se inregistrau in Oltenia (12%) si in randul celor cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 ani (13%).
Studiul Motobus a analizat pentru prima data luna trecuta si obiceiurile de consum ale romanilor privind asigurarile auto. Astfel, doar 38% dintre romani detin o masina proprietate personala,