În absenţa unor versiuni GPL, românii au de ales între motoare mici pe benzină şi echipări pe motorină atunci când vor să cumpere o maşină economică. La alegere nu contează însă doar consumul redus de carburant.
Ce este mai economic să cumperi, o maşină care merge pe motorină sau una pe benzină? Răspunsul nu e chiar atât de simplu, pentru că nu doar consumul redus de carburant contează, cât mai ales toate cheltuielile legate de respectiva maşină, pornind cu preţul de achiziţie, continuând cu taxele către stat, dobânda la bancă raportată la preţul plătit iniţial şi terminând cu preţul combustibililor.
În primul rând, diferenţa de preţ dintre benzină şi motorină s-a redus simţitor, fiind de circa 50 de bani, în medie. Din acest motiv, un motor diesel, mai scump de obicei cu 1.000-1.500 de euro, este amortizat din ce în ce mai greu, de obicei în peste 50.000 de km. Există în continuare posibilitatea ca preţul motorinei să-l depăşească pe cel al benzinei în viitorii ani. Calculaţi însă neapărat şi diferenţa de bani plătiţi în plus dacă luaţi maşina în rate sau leasing, pentru că aici fiecare 100 de euro în plus la preţul de achiziţie duc la 20-30 de euro daţi suplimentar la bancă.
Trebuie apoi luată în calcul şi întreţinerea mai scumpă a unei maşini pe motorină, dar şi faptul că motoarele mici pe benzină trebuie turate destul de tare pentru a mişca maşina din loc în mod adecvat, ceea ce va duce la discrepanţe majore între consumul oficial afişat de producător şi cel obţinut în mod real; acest lucru se întâmplă mai rar la motoarele diesel, care oferă cuplu suficient la turaţii mici.
BMW 320d ED - premium, dar economic
Aparent, un BMW nu are ce căuta într-un top de maşini economice. Nimic mai departe de adevăr, pentru că inginerii bavarezi au utilizat sistemul EfficientDynamics pentru a rea¬liza un automobil capabil să dezvolte 163 CP dintr-un