Etalarea tuturor diplomelor, abuzul de minciuni şi strângerea exagerată a mâinii, dar şi agresarea angajatorului printr-un contact vizual continuu nu sunt arme potrivite pentru a obţine un job. Sursa: SHUTTERSTOCK
"Intervievatorul are întotdeauna dreptate" este una dintre ideile care-i pun frecvent în dificultate pe aspiranţii la un job. În unele cazuri poate să dea rezultate bune, însă, în altele, acestea vor fi lamentabile.
Specialiştii vă explică ce raport trebuie să existe între un candidat şi un angajator şi de ce greşeli trebuie să vă feriţi.
1. Nu porniţi de la ideea că intervievatorul controlează discuţia
De regulă, candidatul porneşte la un interviu cu gândul că intervievatorul are experienţă în firmă şi asta îi dă dreptul să controleze discuţia. Adevărul este însă că cea mai modernă tehnică de evaluare se foloseşte de informaţiile date de candidat.
"Intervievatorii buni şi cu experienţă vorbesc cât mai puţin. Motivul este că un candidat, cu cât este lăsat mai liber, cu atât «şansele să calce în străchini» sunt mai mari", este de părere recruiterul George Butunoiu.
2. Nu abuzaţi cu strânsul mâinii
O strângere de mână are rolul de a stabili un contact între angajator şi candidat, însă trebuie să fie formală, nu să "distrugă" mâna celuilalt. "Când intri în contact pentru prima oară cu intervievatorul, este de dorit să ai o strângere de mână ce denotă încredere, însă nu trebuie să exageraţi cu fermitatea acesteia", recomandă Bogdana Zincă, HR Consultant "alljobs4all".
În cazul interviurilor cu mai multe persoane, strângerea de mâini nu este întotdeauna o idee bună.
3. Nu aduceţi la interviu toate diplomele
Experienţa în muncă, dar şi atestarea studiilor se fac pe baza documentelor, însă rolul intervievatorului este de a testa abilitatea candidatulu