Ramona Mănescu s-a opus iniţiativei de a trece Portul Constanţa din administrarea Ministerului Transporturilor în administrarea autorităţilor locale din Constanţa. Ministrul a motivat decizia prin faptul că proiectele aflate în derulare ar fi fost puse în pericol de o schimbare a administratorului, potrivit declaraţiilor la emisiunea "După 20 de ani", difuzată duminică de ProTV şi pe voyo.ro.
"Porturile au proiecte în derulare, pe fonduri europene. Odată ce schimbi administratorul, se încheie contractul, pierzi fondurile europene. Sunt proiecte care au fost finalizate dar nu a trecut perioada de graţie de 5 ani, deci orice modificare presupune returnarea fondurilor care au fost investite. Apoi, avem un proiect integrat, acesta de care vă spuneam (coridorul Dunăre-Main-Rin n. r.), pe care vrem să-l începem în 2014. Ar fi fost pus în pericol, pentru că un proiect integrat trebuie gestionat într-un mod integrat şi nu fărâmiţat în mii de bucăţele, care mai apoi nu ştim cine şi cum le administrează şi le gestionează", a declarat Mănescu.
Ministerul Transporturilor şi-a propus să implementeze un proiect în valoare de 750 de milioane de euro pentru a mări navigabilitatea pe Dunăre şi a reface porturile, precum şi infrastructura rutieră şi ferată care leagă porturile de restul României.
"Proiectul acesta urmează să fie realizat din Connecting Europe Facility, avem alocat 750 milioane euro pentru acest proiect, este un proiect integrat, pentru că nu vorbim doar de căi navigabile, vorbim şi de refacerea porturilor şi centrele logistice care vor fi în porturi", a arătat Mănescu.
Premierul Victor Ponta a declarat la începutul acestui an că ar fi de acord, în principiu, ca Portul Constanţa să treacă din administrarea Guvernului în cea a primăriei condusă de Radu Mazăre.
Ulterior, Ponta s-a răzgândit. Liviu Dragnea, ministrul Dezvoltării Regiona