În condiţiile în care consumatorii sunt tot mai vulnerabili în faţa scumpirilor, furnizorii ar trebui să evite supraîncărcarea facturilor.
Liberalizarea pieţei de energie va conduce la formarea unui grup tot mai mare de consumatori care vor fi puternic afectaţi de inerentele scumpiri. Pentru cei mai vulnerabili dintre consumatorii casnici, statul a elaborat deja câteva reglementări speciale, menite să le confere protecţie, creionând inclusiv profilul acestora.
Cât despre ceilalţi consumatori, aceştia nu mai pot decât să spere că vor avea norocul de a nu li se umfla facturile nejustificat, ei depinzând de fapt de politicile de preţuri aplicate de furnizori.
De aceea, „Adevărul“ vă prezintă profilul furnizorului responsabil, adică al celui care va avea o conduită corectă în relaţia cu diverşii consumatori.
Stabilitatea este cea mai importantă
„Cel mai responsabil furnizor este cel care nu dă faliment, cel de la care consumatorul este absolut sigur că va primi energia contractată. Pentru asta, desigur, trebuie să realizeze şi un profit, dar numai în limita pe care şi consumatorul o poate suporta. Dacă umflă facturile peste acea limită, riscă să-l piardă pe consumator, şi cred că în acest moment furnizorii sunt conştienţi de asta. În plus, în contextul în care piaţa este încă distorsionată din cauza reglementărilor de stat, furnizorul trebuie să se alăture consumatorului pentru apărarea intereselor unei pieţe corecte“, ne-a declarat Jean Constantinescu, preşedintele Institutului Naţional Român pentru Studiul Amenajării şi Folosirii Izvoarelor de Energie.
El anticipează că, atunci când piaţa va fi complet liberalizată (şi, implicit, reglementată mai relaxat), va exista o concurenţă mult mai acerbă între furnizori, fapt care îi va responsabiliza pe aceştia faţă de consumatori.
Un pachet optim pentru fiecare @N_