Speriaţi de diminuarea numărului de clienţi şi, implicit, a vânzărilor, comercianţii au făcut achiziţii mai puţine de la furnizori. Cum stocurile sunt mai mici faţă de alţi ani,clienţii care aşteptau reducerile de preţuri pentru a ieşi la cumpărături ar putea avea o surpriză neplăcută.
Practic, volumul de marfă rămas în depozitele comercianţilor este mult mai mic comparativ cu alţi ani, de aceea aceştia nu trebuie să depună eforturi prea mari pentru a scăpa de produsele de sezon. Astfel, dacă anii trecuţi, lunile ianuarie şi februarie erau marcate de reduceri substanţiale ale preţurilor la articolele vestimentare, anul acesta s-ar putea ca vânzătorii să nu modifice etichetele, potrivit unei analize realizate de publicaţia londoneză Times.
Goana după reduceri
Potrivit acesteia, perioada sărbătorilor de iarnă a fost marcată de “o vânătoare de chilipiruri şi târguieli”.
“Zilele în care soldurile sunt scoase la vânzare la reduceri au dispărut. Retailerii sunt capabili să scape de stocurile în exces mult mai repede faţă de alţi ani”, apreciază Tim Denison, director în cadrul firmei de cercetare de piaţă Synovate, citat de Times.
Ca urmare a numărului mai mare de zile în care comercianţii au avut magazinele deschise între Crăciun şi Anul Nou, numărul cumpărătorilor a crescut, apreciază şi reprezentantul PricewaterhouseCoopers, Andrew Garbutt. Anul trecut, comercianţii au fost surprinşi de criză cu depozitele pline, astfel că au redus preţurile pentru a scăpa de marfă.
Anul acesta, ei au fost mai precauţi. În aceste condiţii, raporturile privind vânzările realizate în perioada sărbătorilor de iarnă de comercianţii britanici ar putea aduce în atenţia publicului primele rezultate pozitive din ultimii doi ani.
În România, preţurile la bunurile de larg consum şi servicii ar putea creşte în