Peste 50% dintre romanii care locuiesc in mediul urban vor cheltui mai putini bani pentru sarbatorile de iarna din acest an, comparativ cu 2008, bugetul acestora fiind afectat de criza financiara, conform datelor celui mai recent studiu de piata realizat de Mednet Marketing Research Center, citat de Mediafax.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 16 - 23 noiembrie 2009. Au fost intervievate telefonic 854 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,35%.
Potrivit Mednet, actuala criza financiara afecteaza si sarbatorile de iarna ale romanilor, bugetul mediu alocat pentru Craciun si Revelion fiind de 1.523 lei, aproximativ 52% dintre respondenti declarand ca aceasta suma este mai mica decat cea alocata anul trecut.
Astfel, pentru produse alimentare ocazionate de sarbatorile de iarna, respondentii vor sa cheltuie in medie 556,13 lei, pentru 47,6% dintre persoanele intervievate aceasta suma fiind mai mica fata de cea alocata anul trecut pentru aceasta categorie de cheltuieli.
Produsele nealimentare specifice sarbatorilor de iarna (brad, ornamente, imbracaminte, incaltaminte) au o pondere mai mica in bugetul de cheltuieli, orasenii alocand in medie 321,09 lei acestei categorii de produse. Ca si in cazul celorlalte tipuri de cheltuieli, comparativ cu anul trecut, bugetul alocat este mai mic pentru 45,3% dintre respondenti.
Potrivit studiului, reducerea cheltuielilor pentru sarbatorile de iarna se va face in doua directii. In primul rand, orasenii vor renunta in totalitate la anumite produse, pe care anul trecut le-au cumparat, cum ar fi ornamente pentru bradul de Craciun (70,4% dintre intervievati), bradul de Craciun (56,5%), bauturile alcoolice (40,9%), prajituri/cozonaci (32,7%), dar si