Fondatoarea brandului Biba, extrem de popular în anii '60, spune că interesul excesiv pe care femeile de azi îl au asupra hainelor le face, în mod paradoxal, să se îmbrace complet neinspirat. Asta şi pentru că brandurile celebre vând piese aproape identice, lipsind orice urmă de creativitate.
Barbara Hulanicki (77 de ani) este consultant de stil în prezent, după o carieră în care se poate mândri cu lansarea de tendinţe şi stiluri, în special în anii curentului hippie. Fondatoarea Biba este responsabilă pentru popularitatea fustelor mini şi a imprimeurilor psihedelice. Aceeaşi Barbara Hulanicki a angajat-o pe Twiggy, un icon al vremii, drept imagine a brandului care şi astăzi se numără printre preferinţele vedetelor precum Jennifer Lopez.
Dar în ciuda influenţei pe care Barbara a avut-o asupra modei, se pare că femeia modernă nu a înţeles nimic. „Oamenii sunt prea concentraţi pe ce este la modă. Femeile au o garderobă atât de plicticoasă zilele acestea tocmai pentru că urmează tendinţele cu sfinţenie. Ele trebuie, trebuie să fie la modă, parcă şi-au impus asta. Dar, de cele mai multe ori, stilul este o combinaţie care vine în mod natural, fără să fie nimic forţat sau impus”, a spus Hulanicki, pentru dailymail.co.uk.
Fondatoarea brandului Biba a primit titlul de Cavaler, anul trecut, pentru serviciile sale în industria modei. Fiind încă activă în domeniu, Hulanicki spune că este mult mai greu să te îmbraci interesant astăzi tocmai pentru că, deşi numeroase, brandurile high street oferă aceleaşi variante, piese vestimentare aproape identice.
„Este foarte dificil să te hotărăşti ce să porţi astăzi. De aceea, eu port mereu negru”, a adăugat amuzată Barbara Hulanicki.
Biba a început ca o firmă de haine care se trimiteau prin poştă, în 1963, şi a devenit, în zece ani, o afacere care ocupa un magazin de şapte etaje.
Mick Jagger şi David Bo