Doar 54% dintre candidaţi au reuşit să ia note de trecere şi să obţină o catedră. Cea mai mică notă a fost obţinută de un profesor de limba franceză, care a luat 1, iar cea mai mare - 9,05- este a unui profesor de biologie.
VEDEŢI AICI CE NOTĂ AŢI LUAT!
Profesorii care au ratat Titularizarea, dar şi proaspeţii absolvenţi au demonstrat la examenul de suplinire că nu se deosebesc prea mult de elevii care au picat în acest an examenul de Bacalaureat. Ei au obţinut un procentaj de promovabilitate de 54%, apropiat de cel obţinut de generaţia cu cele mai slabe rezultate din istoria examenului maturităţii.
Potrivit Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ), din cei 218 candidaţi care au susţinut examenul, doar 116 au reuşit să obţină note peste cinci, care le vor permite să intre în învăţământ. Două lucrări au fost anulate, pentru că în lucrare au fost identificate elemente considerate de către comisie ca fiind semne.
„Rezultatele menţin aceeaşi linie cu cele de anul trecut, dar eu, ca şi profesor, sunt dezamăgită de lucrările pe care le-am văzut şi nu cred că este corect ca tinerii care au terminat o facultate să se prezinte la un asemenea examen la acest nivel. Am găsit foarte multe greşeli gramaticale şi erori grave. Cred că pentru situaţia aceasta sunt vinovaţi în primul rând candidaţii şi apoi noi toţi, pentru dezinteresul general pe care îl afişăm. Era nevoie de astfel de rezultate pentru a se vedea că nu este atât de uşor să intri în învăţământ", a declarat Vasilica Diaconu, inspector general adjunct al IŞJ Braşov.
De la comerţ, la învăţământ
Alina Găinaru, de 22 de ani, îşi doreşte să predea într-un centru de educaţie incluzivă, pentru că vrea un loc de muncă stabil, în ciuda salariilor foarte mici din învăţământ. Tânăra s-a pregătit temeinic pentru examenul de suplinire, pe care l-a susţinut pentru prima dată de la termi