Începând din această lună, toate ouăle din magazine trebuie să fie inscripţionate conform cu categoria din care fac parte, potrivit normelor europene adoptate şi de ţara noastră. Astfel, în magazine veţi găsi ouă de categoria A – proaspete, de categoria B – de calitatea a doua sau care sunt conservate şi de categoria C – de calitate scăzută, destinate, în principal, industriei alimentare. Cele mai scumpe ouă vor fi cele din categoria A, dar clienţii sunt sfătuiţi să nu judece după preţ, ci după categoria inscripţionată, urmând să determine astfel prospeţimea şi calitatea produsului.
Ouăle din categoria A vor avea inscripţionată data
Ouăle din prima categorie vor fi clasificate în funcţie de greutate, pe acestea trebuind inscripţionată, obligatoriu, data ambalării sau data clasificării. Pe ouă mai trebuie inscripţionată şi categoria de calitate, de greutate, numărul centrului de ambalare, numele sau denumirea de activitate a centrului de ambalare, numele comercial sau marca fabricii, precum şi o referire la tipul de producţie, o indicaţie asupra originii ouălor şi un cod care să identifice unitatea producătoare. Ouăle nu trebuie să poarte alte marcaje în afara celor prevăzute de regulament.
Ambalajele ouălor trebuie să indice numele sau denumirea activităţii şi adresa unităţii care a ambalat sau care a dispus ambalarea ouălor, numărul distinctiv al centrului de ambalare, precum şi categoriile de calitate şi ambalare.
Nouă găini pe metru pătrat
Nici fermele din românia nu mai pot fi ce erau până acum. Ele trebuie dotate în aşa fel încât toate găinile ouătoare să aibă alimentatoare liniare sau jgheaburi de băut continue. Crescătorii trebuie să asigure cel puţin un cuibar la şapte găini. În cazul în care se folosesc cuibare de grup, trebuie să existe cel puţin un metru pătrat de spaţiu de cuibar pentru maxim de 120 de găini.