BRD-SocGen, a doua mare bancă după active şi cea mai profitabilă de pe piaţă, va lansa de anul acesta un program de finanţare prin obligaţiuni cu scadenţa de până la 10 ani, plafonul valoric fiind stabilit la 3 mld. euro până în 2015.
Proiectul face parte din strategia de diversificare a surselor de finanţare pe termen mediu şi lung şi urmează să fie supus aprobării acţionarilor convocaţi pe 26 aprilie.
Consiliul de administraţie al BRD a aprobat deja programul-cadru de finanţare de tipul MTN (Medium Term Notes), stabilind că obligaţiunile vor putea fi emise în orice valută. Comitetul de direcţie urmează să decidă care vor fi pieţele pe care vor fi emise titlurile şi să selecteze aranjorii programului. BRD va colabora în acest proiect cu divizia de specialitate a băncii-mamă, SocGen Corporate&Investment Banking.
BRD va deveni astfel a doua bancă din România după BCR care implementează un program propriu de finanţare pe termen mediu de pe pieţele externe şi astfel îşi poate diminua dependenţa de creditele de la banca-mamă.
Creditarea nu va creşte cu mai mult de 5%
Soldul creditelor acordate de BRD va creşte în acest an cu 4 - 5%, potrivit ţintelor bugetate pentru 2012, după ce în 2011 creşterea a fost de numai 1,3%, până la 34,3 mld. lei (8 mld. euro). Banca ia în calcul un scenariu de ieşire din criză în mod progresiv, dar cu incertitudini care încă persistă. La retail, BRD are în vedere relansarea graduală a producţiei de credite prin oferte promoţionale la creditele de consum şi încercând să atragă clienţi cu venituri ridicate, în timp ce pe segmentul ipotecarelor mizează mai departe pe programul "Prima casă" şi pe promovarea principalului său produs de profil - "Casa de 10".
În zona persoanelor juridice, BRD şi-a stabilit ca obiectiv dezvoltarea ofertei pentru IMM-urile din sectorul agricol, participarea la programe de fina