•Intrucat Autoritatea de Transport obliga societatile de profil sa aiba astfel de statii, cetatenii pot rezolva problema doar solicitindu-i o derogare de la lege
Pentru a primi autorizatie de mediu pentru obiectivul Autogara, Transmixt Iasi a initiat, in conformitate cu legea in vigoare, o dezbatere publica, la care au participat specialisti din cadrul Primariei, Agentiei pentru Protectia Mediului, precum si reprezentanti ai asociatiilor de locatari din zona. "In momentul de fata, societatea ieseana nu mai are o pondere importanta in poluarea zonei, problema fiind diversii operatori, majoritatea clandestini, care isi desfasoara activitatea in aceasta parte a orasului. Astfel, conform studiului efectuat, din cele peste 7.000 de mijloace de transport care traverseaza zilnic zona, doar 366 sunt autobuze, din care doar 80 apartin Transmixt SA Iasi", ne-a declarat Eugen Sandu, inspector sef al APM Iasi.
Ca si zonele Gara sau Canta, Autogara este un loc unde se inregistreaza depasiri ale standardelor privind calitatea aerului, motiv pentru care, urmare si a dezbaterii publice, se va face o analiza de catre Primarie si Inspectoratul de Politie - Serviciul Circulatie, in vederea eliminarii impactului generat de intreaga circulatie din zona. Ca solutii ar fi devierea traficului greu din zona si sanctionarea operatorilor de transport care desfasoara activitati ilegale in preajma Autogarii. "Fata de ceea ce era in zona in urma cu zece ani, situatia este incomparabil mai buna, aceasta si in conditiile in care actualii proprietari ai Transmixt au investit mult pentru modernizarea parcului auto", a mai precizat Eugen Sandu.
Printre problemele ridicate de reprezentantii asociatiilor de locatari se numara poluarea sonora produsa de statia de amplificare de la Autogara. Autoritatea de Transport impune existenta unei astfel de statii. Data fiind situati