"Cine anunţă mai târziu va fi primul ţinut minte", spune în glumă Israel Visel, şeful mallului Cotroceni Park din Bucureşti. Managerul se referă la faptul că deşi rivalii de la Băneasa Shopping City au anunţat primii faptul că H&M va avea un magazin în cadrul proiectului, "primul H&M din România, şi magazinul de referinţă (flagship) va fi în Cotroceni Park".
Ce înseamnă magazin de referinţă pentru H&M? Suedezii, care au vândut anul trecut haine şi încălţăminte de aproape 11 miliarde de euro, vor avea în Cotroceni Park un magazin ceva mai mare de 2.000 de metri pătraţi, aşa-numitul "black concept" - unitatea cu cele mai multe produse şi cea mai mare suprafaţă.
Deşi magazinul va fi deschis de-abia anul viitor, pe holurile Cotroceni Park este anunţată deja, deloc discret, venirea unuia dintre cei mai populari retaileri de îmbrăcăminte în rândul tinerilor.
"AFI Palace Cotroceni anunţă deschiderea primului magazin din România al brandului ???. Coming soon!", scrie mare pe un banner de la intrarea în mall dinspre bulevardul Timişoara, pe vitrina unui magazin închis recent. H&M, numărul doi în piaţa europeană de îmbrăcăminte, după Inditex, va avea spaţiul chiar lângă C&A, numărul trei pe piaţa de profil. "A fost nevoie să mutăm două magazine pentru a le face loc. Retailerii au acceptat, am făcut totul ca la carte, iar în noiembrie trebuie să le predăm spaţiul. Magazinul va fi deschis la începutul primăverii", spune şeful Cotroceni Park.
Lucrurile nu par a fi atât de simple pe cât spune Visel. Rafar Brands, magazin de îmbrăcăminte controlat de Octavian Radu, a fost închis deja, iar reprezentanţii Nissa spun şi ei că vor renunţa la magazinul închiriat în spaţiul de la etajul unu, unde va veni H&M, pentru o altă locaţie de la parter. "Magazinul Rafar Brands este închis de pe 15 iulie 2010, dar contractul este încă în vigoare. Suntem încă în d