Companiile poloneze au primit cel mai bun vot de încredere, la polul opus fiind cele din Germania
Aproape jumătate din populaţia României are încredere în managementul marilor companii, nivel peste media din Europa de Vest, însă sub cel din statele din centrul şi estul continentului, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Gfk. Indicele a fost calculat pe baza unui sondaj realizat în perioada martie – aprilie 2008 şi a măsurat nivelul de încredere al populaţiei faţă de 20 de grupuri profesionale şi organizaţii. Aproape 20.000 de persoane din 19 state au luat parte la acest sondaj.
Dintre românii chestionaţi 46% au afirmat că au încredere în managementul marilor companii, în timp ce nivelul mediu în vestul Europei este de 28%, iar cel din Europa Centrală şi de Est este de 52%. Cei mai încrezători şi optimişti respondenţi sunt cei din Polonia, în proporţie de 63%, urmaţi de turci, în proporţie de 48%, şi de unguri, în proporţie de 47%.
Germanii nu au încredere decât în proporţie de 15%
Cel mai redus grad de încredere din partea populaţiei îl au conducerile marilor companii din Cehia şi Rusia, înregistrându-se procente de 38%, respectiv 28%. Totodată, managementul companiilor din Europa de Vest, precum cele din Germania, nu a reuşit să atragă încrederea populaţiei decât în proporţie de 15%, valoare mult mai mică decât cele înregistrate în regiunile de centru şi de est din Europa.
Maximul de încredere din Europa de Vest a fost acordat companiilor din Spania, în proporţie de 42%. Companiile din această regiune au fost depăşite la acest capitol chiar şi de firmele din Statele Unite ale Americii, care au reuşit să atragă încrederea populaţiei în proporţie de 34%. Per total, nivelul de încredere al populaţiei în managementul companiilor la nivelul întregii Europe este de 33%. (A.G.)
Companiile poloneze au primit cel mai bun vot de în