Cei trei ofertanţi respinşi, în urmă cu aproape două săptămâni, în prima etapă a procesului de privatizare a CFR Marfă au fost calificaţi, vineri, aflându-se, acum, pe lista scurtă pentru achiziţionarea pachetului majoritar de 51% din acţiunile operatorului nostru feroviar de marfă.
Compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) şi asocierea Transferoviar Grup (TFG) şi Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria au depus, la finalul săptămânii trecute, pentru a doua oară, ofertele de precalificare şi, de data aceasta, au reuşit toţi trei să treacă de primul pas în acest proces.
După prima încercare, eşuată, de a întocmi o listă scurtă cu potenţiali investitori pentru vânzarea CFR Marfă, Guvernul a relansat imediat compania de stat la privatizare.
Numai că noul anunţ presupune condiţii mult mai relaxate faţă de cele solicitate iniţial.
Printre altele, cifra de afaceri impusă investitorilor a fost redusă de cinci ori, de la 100 de milioane de euro la numai 20 de milioane de euro, iar participanţii care fac parte dintr-un consorţiu nu mai sunt obligaţi să aibă, fiecare, o anumită cifră de afaceri. Nici licenţa de transport nu mai trebuie să fie "în vigoare", potrivit noului anunţ.
De asemenea, dacă participanţilor la privatizarea CFR Marfă li se solicitau, iniţial, scrisori de confort, acum aceştia pot participa la licitaţie doar cu scrisori de bonitate bancară.
Lista scurtă a fost întocmită în aceeaşi zi în care au fost depuse ofertele de precalificare, aceasta fiind făcută publică la doar câteva ore după deschiderea plicurilor.
Unii analişti s-au arătat sceptici cu privire la reuşita finală a acestei privatizări şi mai ales la corectitudinea cu care se derulează procedura.
Analistul economic Cristina Chiriac consideră că statul a relaxat condiţiile impuse potenţialilor cumpărători ai CFR Marfă pentru a-i putea primi d