Turcii de la Credit Europe vin cu carduri premium, din gama "Platinum" si servicii de tranzactionare la bursa pentru a-si fideliza clientii de private banking.
"Avem 100 de clienti pe partea de private wealth management. Pe sume suntem peste plan, pentru ca in general perioadele de criza sunt favorabile acestui business, oamenii preferand sa stea pe cash", spune Paul Prodan, vicepresedinte al Credit Europe Bank responsabil de pietele financiare.
El nu a precizat insa volumul averilor aflate sub administrare. Credit Europe a lansat serviciile de private wealth management in primavara lui 2007, pentru care cauta clienti cu averi lichide de cel putin 100.000 de euro. Banca a deschis si o unitate dedicata acestei categorii de clientela, intr-o locatie discreta in piata Dorobanti din Capitala.
"Trebuie sa ne diferentiem de concurenta si nu putem face asta decat prin produse", puncteaza Prodan. Concurenta pe piata locala de servicii de private banking este puternica, majoritatea jucatorilor de top avand astfel de divizii specializate. In plus, clientii cu averi importante sunt targetati si de marile banci elvetiene precum UBS sau CFSB, care vin in baza pasaportului european.
Credit Europe va oferi cardul de credit "Platinum" clientilor cu un venit lunar de cel putin 10.000 de lei. Potrivit oficialilor bancii, cei 50 de clienti care au cumparat deja un astfel de card au venituri cu mult peste pragul minim, fiind selectati tocmai din clientela VIP a bancii.
"Ne dorim ca acest card sa fie un produs prin care sa atragem si clienti noi, care sa isi mute ulterior conturile la noi", spune Omer Tetik, prim-vicepresedinte al bancii. Cardul, emis sub siglele Visa sau MasterCard, ofera un pachet de beneficii nefinanciare precum acces la saloane VIP pe 500 de aeroporturi din lume, servicii de consultanta, dar si asigurari complexe pentru calatorii in stra