Lucrarile de reabilitare a liniei de cale ferata dintre Constanta si Bucuresti sunt in toi. Parte a Coridorului IV transeuropean, autostrada de fier trebuie finalizata in anul 2008. Atunci, Romania se va putea lauda cu o infrastructura feroviara la nivel european.
Volumul de munca pe intregul tronson romanesc este imens, de aceea s-a luat solutia impartirii pe sectiuni. Una dintre firmele care lucreaza la proiect este Leohnard Weiss RO SRL, care are in grija tronsonul Fetesti Ð Constanta, unul dintre cele mai folosite din Romania. Societatea-mama, Leohnard Weiss, a fost infiintata acum mai bine de 100 de ani, in Germania. Finantarea provine atat de la Guvernul Romaniei, cat si de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC).
Firul 1, aproape gata
In judetul Constanta, Leohnard Weiss RO SRL executa, in acest moment, lucrari de reabilitare la partea de linie din gara Dorobantu si la sectiunea Dorobantu Ð Basarabi. Sectiunea incepe la km 198 + 500 metri si se termina la km 206. Lucrarile au inceput in martie 2006, iar pana in prezent s-a modernizat firul 1 (partea dreapta de circulatie, dinspre Bucuresti spre Constanta), intre Medgidia si Basarabi. Lucrarile au necesitat un efort deosebit. "Tot ce a fost in dreptul firului 1 a fost demontat si refacut", spune directorul tehnic al Leohnard Weiss Ro SRL, Tascu Barba. Aici existau sase linii, care au fost demolate, si au fost construite doua linii noi. In prezent se executa lucrarile de finalizare a firului 1, ceea ce presupune crearea santurilor betonate pentru preluarea apelor pluviale, a santurilor din rigole prefabricate, a drenurilor pentru preluarea apelor de infiltratie. De asemenea, are loc amenajarea de drumuri tehnologice de-a lungul caii ferate, drumuri care vor fi folosite pentru inspectarea si intretinerea sinelor. Structura lor este extrem de solida, fiind c