New York Times, Google si reteaua publica de televiziune si radio din Canada, CBC, au anuntat, saptamana aceasta, disponibilizari, ca urmare a dificultatilor economice. In Bulgaria, specialistii se asteapta ca piata de publicitate sa scada cu 30% anul acesta, iar in Marea Britanie guvernul este pe cale sa devina principalul client de publicitate.
Valoarea pietei de publicitate din Bulgaria ar putea scadea cu 30% anul acesta, potrivit datelor Asociatiei Bulgare a Publicitarilor (BAA), citate de publicatia Dnevnik si preluate de Broadbandtvnews.com. Potrivit Dnevnik, presedintele BAA Kasimir Gergov, scaderea este cauzata de criza economica, ale carei efecte au inceput sa se simta pe piata bulgara din septembrie anul trecut. In 2008, piata de publicitate din Bulgaria a crescut cu 9%, pana la circa 265 milioane euro, dupa o crestere de 25% in 2007.
Google isi diminueaza echipa de vanzari si marketing, renuntand la aproximativ 200 de angajati, masura explicata prin investitiile mult prea mari intreprinse in anumite activitati ale companiei, potrivit Reuters. Agentia de stiri il citeaza pe Omid Kordestani, senior vice-president Google, potrivit caruia "atunci cand companiile cresc atat de repede, este aproape imposibil sa faci totul cum trebuie, iar noi cu siguranta nu am reusit acest lucru". Potrivit Reuters, este cea mai noua masura de reducere a costurilor la Google - companie cu aproape 21.000 de angajati - pe fondul problemelor economice actuale si a scaderii investitiilor in publicitate.
New York Times va disponibiliza 100 de angajati ai serviciilor sale comerciale si va reduce cu 5% salariile, in timp ce Washington Post planuieste sa renunte la un numar nespecificat de angajati, pe baza de voluntariat, scrie Brand Republic. Potrivit unor informari interne, la New York Times angajatii sunt informati ca pe viitor ar putea avea loc alte disponibili