Masini electrice de doua locuri demne de filmele SF, automobile inspirate din motociclete, concepte electrice iesite din comun si multe multe masini ecologice pe care constructorii promit, mai mult ca niciodata sa le aduca in productie, cam asa a aratat salonul auto de la Frankfurt care s-a terminat duminica. Numarul de vizitatori a scazut cu 150.000, cel al expozantilor cu 30% si numarul fetelor a fost mai mic decat la alte editii, insa per total numarul de automobile iesite din comun a fost foarte mare.
Organizatorii s-au aratat multumiti, dupa 13 zile circa 850.000 de oameni au vizitat salonul desfasurat pe 190.000 mp in complexul expozitional Messe Frankfurt. Acum doi ani, la ultima editie, au fost un milion de oameni, dar in urma cu doua saptamani organizatorii erau prudenti si spuneau ca asteapta 750.000 de vizitatori.
Iata ca dupa terminarea salonului au motiv sa spuna ca obiectivele au fost depasite, mai ales ca in week-end numarul de vizitatori a fost foarte mare. Au avut ce vedea: 100 de premiere mondiale si un total de 750 de expozanti, cu 30% mai putini decat in 2007.
Dar cuvantul de ordine il reprezinta masinile ciudate. Spre exemplu Volkswagen a venit cu un concept hibrid care consuma un litru/100 km. Conceptul L1 are doua locuri, e lung cat un Polo dar garda la sol e de Lamborghini. Propulsia electrica in combinatie cu un motor termic de mic litraj ii da posibilitatea sa consume cam 1 litru/100 km si germanii ar putea sa-l aduca pe piata in patru ani.
Si Peugeot a adus o masina cu o forma foarte ciudata, BB1, inspirata din motociclete. Desi are doar 2,5 metri lungime, adica un metru mai putin decat Matiz, masina poate primi patru pasageri. Cantareste 600 kg, motoarele electrice integrate in roti plus pachetul de baterii ii ofera o autonomie de 120 km iar viteza maxima e de 90 km/h. Francezii vor decide anul v