Cosmote, al treilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, si-a crescut afacerile in primul semestru al acestui an cu 9,7%, pana la 229,8 milioane euro, ca urmare a influentei pozitive pe care a avut-o cresterea numarului de abonati, in special din sectorul business.
Cosmote a reusit sa pastreze o evolutie financiara constanta si pozitiva in cursul primului semestru al 2010, pe fondul unui cadru economic dificil, a competitiei intense, dar si a unei piete mature.
La finalul celui de al doilea trimestru din 2010, numarul total de clienti ai Cosmote in Romania ajunsese la 6,7 milioane (excluzand utilizatorii Zapp), din care 19,8% erau abonati. Comparativ, in aceeasi perioada a anului trecut, operatorul avea 6,3 milioane utilizatori.
“Cresterea numarului de abonati, in special al celor care provin din mediul business, a generat o crestere importanta la nivelul veniturilor inregistrate”, se arata in comunicatul oficial emis de OTE, grupul grec care controleaza compania.
Numarul clientilor prepaid a crescut si el, in ciuda competitiei dure pe acest segment. Veniturile din servicii au crescut cu 2,6% in al doilea trimestru, din care veniturile din serviciile aferente apelurilor initiate au crescut cu 1%.
Excluzand rezultatele inregistrate de Zapp, scaderea EBITDA din trimestrul doi este de 9%, reflectand o alocare mai mica a cheltuielilor destinate serviciilor telecom din partea clientilor si eroziunea preturilor, datorata contextului economic si competitiei intense.
“Suntem multumiti de evolutia companiei in primul semestru, avand in vedere provocarile contextului economic, scaderea consumului, competitia intensa si investitiile masive ale Cosmote pentru dezvoltarea principalelor directii de business. Prima jumatate a anului a fost o perioada dinamica si de succes pentru noi. Am reusit sa ne extindem portofoliul de produ