O tanara afacerista ne-a prezentat cateva nemultumiri pe care le are fata de eficienta muncii in sectorul constructiilor, ca urmare a unui chestionar dintr-un articol Wall-Street.ro.
Diana, care a preferat sa isi pastreze anonimatul, este de parere ca in afara celor trei raspunsuri disponibile la una din intrebarile articolului, o alta varianta ar fi fost demna de luat in seama. Mai exact, la intrebarea “cine este responsabil pentru amanarile constuctiei autostrazii Bucuresti-Ploiesti?”, cititoarea Wall-Street.ro a adaugat intr-un comentariu ca pe langa cele trei variante de raspuns (Ministerul Transporturilor, Constructorii sau “natura”) o a patra varianta potrivita ar fi fost muncitorii.
Cititoarea, aflata la conducerea unui atelier de confectii metalice, ne-a prezentat dificultatile cu care se confrunta in cadrul departamentului de resurse umane.
In primul rand, lipsa personalului tanar, calificat. “Pentru un atelier de confectii metalice, personalul executant trebuie sa fie compus din: sudori, debitatori, strungari, frezori, personal capabil sa utilizeze echipamente cu comanda numerica. In prezent, in atelierul nostru se executa produse exclusiv pentru export in UE cu personal necalificat, intrucat nu exista personal calificat pe piata muncii dornic sa aiba un loc de munca. In fiecare luna am publicat anunturi in ziarele locale, pe internet si inclusiv la fortele de munca locale, fara a avea un raspuns”, ne-a scris cititoarea noastra.
Cauzele, spune aceasta, ar fi structura invatamantului romanesc, axata in mare masura pe servicii si mai putin pe meserii specializate, mijloacele de transport insuficiente la nivel local – atelierul fiind situat la 20 kilometri de oras ceea ce determina o reticenta din partea posibililor angajati de a avea n loc de munca la o asa mare distanta, singura posibilitate de a ajunge la serviciu fiind un autobuz ca