Comparaţia dintre dinamica accidentologică a lunii martie 2013 cu cea a lunii martie 2012 este în favoarea primeia, în sensul că cifrele finale ale celor trei indicatori de bază - accidente, morţi, răniţi - se bucură înainte de semnul minus ceea ce este un aspect îmbucurător.
Mai précis, menţionăm faptul că martie curent a însemnat cu 88 de accidente mai puţin faţă de martie 2012, cu 18 decedaţi mai puţin şi cu 104 răniţi grav şi uşor mai puţin. În cifre absolute asta înseamnă: pentru martie 2012 un număr de 601 accidente, 118 decedaţi şi 762 vătămaţi; pentru martie 2013, un total de 513 accidente grave în urma cărora au decedat 100 persoane, alte 658 fiind mai mult sau mai puţin grav vătămate. De altfel, trimestrul I 2013 este în regres faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Dacă ne referim la frecvenţa abaterilor comise de şoferi şi pietoni finalizate cu consecinţe grave şi foarte grave, atunci se cuvine a menţiona că armada pietonilor deţine, încă, prioritatea angajării în împrejurări de risc transformat în accident, începând cu eterna cauză a traversării drumului public prin locuri interzise ori fără prealabila asigurare, sau folosirea părţii carosabile în mod excesiv, fără nici o grijă pentru siguranţa propriei persoane.
În decursul celor 31 de zile ale lunii martie 2013 din cauza pietonilor s-au produs 144 accidente finalizate cu moartea a 28 de persoane şi rănirea altora 117. Cauza primordială a accidentelor comise din vina celor de la volan, amatori şi profesionişti, a fost cea arhicunoscută de-acuma, care se refră la neadaptarea vitezei la condiţiile concrete ce ţin de prezenţa şi efectele fenomenelor meteorologice (ninsoare, polei, gheaţă, zăpadă bătătorită,ceaţă, noroi, mâzgă) asupra indicelui de aderenţă şi vizibilitate, la care se adaugă elementele de ordin geometric ale drumului.
Locul predilect pentru ieşirea în dé