1. Referitor la cititoarea care se intreaba daca este legala obligatia ca societatile comerciale sa detina autorizatie de functionare de la Primarie, raspundem:
- Primaria obliga societatile comerciale sa-si inceapa efectiv activitatea dupa obtinerea autorizatiei de funtionare, in conformitate cu Legea 3/72. In ianuarie 1998 au fost abrogate o serie de acte normative, printre care si Legea 3/72, astfel incit nu exista text de lege care sa impuna societatilor comerciale sa detina autorizatie de functionare emisa de Primarie. Este adevarat ca in octombrie 1998, Primaria Iasi a emis o hotarire prin care obliga societatile comerciale sa obtina autorizatie de functionare. Insa, Hotarirea unui Consiliu Local nu are putere de lege, iar Legea 12/90 (privind protejarea impotriva activitatii ilicite) sanctioneaza doar "desfasurarea de acte sau fapte de comert fara detinerea autorizatiilor impuse de lege", astfel incit respectiva hotarire nu are suport legal sa oblige societatile sa detina o astfel de autorizatie.
2. Referitor la intrebarea "Cum se procedeaza in cazul rambursarii de TVA", raspundem:
- Daca unitatea dvs. are colectat TVA in suma mai mare de 10 milioane, va adresati organului fiscal de care apartineti cu o cerere prin care solicitati rambursarea sumei reprezentind TVA colectat. Urmare a acestei solicitari, Serviciul TVA din cadrul Directiei de Finante se va deplasa la sediul unitatii dvs si va efectua un control tematic. Urmare acestui control se va determina daca aveti datorii la bugetul de stat (taxe, impozite, penalitati de intirziere, amenzi, restante si neplatite la termen; daca aveti corect evidentiate in contabilitate impozitele si taxele si daca aveti toti furnizorii achitati.
Daca nu aveti restante la buget, evidenta contabila este corecta si furnizorii sint achitati, vi se ramburseaza suma solicitata. In cazul