Efectul în lanţ al salariilor mici a lovit şi afacerile dealerilor auto care spun că un angajat care câştigă 1.000 de lei pe lună nu-şi poate permite o rată de 200 de euro la o maşină nouă.
„După trei ani în care am lucrat în auto pot spune că piaţa auto în Olt este zero în momentul de faţă. Pirelli nu are cum să ajute economia locală pentru că oferă salarii de circa 1.000-1.400 de lei pe lună. Aceşti angajaţi nu-şi pot permite achiziţia unei maşini noi. În Olt mai cumpără maşini doar anumite firme“, a spus unul dintre agenţii de vânzări ai unui dealer auto din Slatina, care a dorit să rămână anonim.
Pe de altă parte, oficialii Pirelli România spun că informaţia cu privire la salarii nu este conformă cu realitatea, dar valoarea salariilor este confidenţială. Potrivit Institutului Naţional de Statistică, în industrie, în judeţul Olt, salariul mediu net era la sfârşitul lunii aprilie de 1.540 de lei, iar rata şomajului era de 7%.
Oamenii „ţin“ de maşină şi zece ani
Oltul este unul dintre cele mai lovite judeţe raportat la restrângerea pieţei auto, în primul semestru al acestui an vânzările de maşini scăzând cu peste 50% faţă de perioada similară a anului trecut la circa 50 de autoturisme, iar faţă de 2008 declinul este de 94%.
„În 2007-2008 a fost un boom al pieţei pe fondul creditelor cu buletinul, pe fondul celor care aveau un pământ la ţară, iar cei care au cumpărat atunci o maşină nu o vor mai vinde în următorii zece ani, asta în cazul în care nu le-a fost luată maşina de firmele de leasing. În Slatina se vând cel mai bine maşinile second-hand cu preţuri sub 4.000 de euro“, a mai spus dealerul auto. Continuarea pe ZFCorporate
Efectul în lanţ al salariilor mici a lovit şi afacerile dealerilor auto care spun că un angajat care câştigă 1.000 de lei pe lună nu-şi poate permite o rată de