Bancpost a inghetat cateva zeci de mii de carduri de salarii, dupa ce peste o suta de "tranzactii suspecte" la bancomate, facute de un grup organizat, au provocat o paguba de aproximativ 300.000 de euro, dupa cum ne-a dezvaluit conducerea bancii.
Bancpost si Inspectoratul General al Politiei Romane au demarat doua anchete paralele pentru a afla cum au fost golite de bani mai multe carduri de debit de tip "Millenium", pentru salarii, si pentru a identifica presupusul grup care a pus la cale fapta. Banca a observat, in perioada minivacantei de 1 Mai, o serie de "tranzactii suspecte" de numerar, de la bancomate din Romania si Bulgaria, si a luat masura restrictionarii a cateva zeci de mii de carduri, pentru a se asigura ca operatiunea nu se va repeta. Peste o suta de clienti Bancpost s-au trezit cu o paguba de aproximativ 300.000 de euro, dupa acest atac la bancomate. Cei pagubiti vor primi banii inapoi dupa ce banca va intreprinde o serie de verificari. "In nici un caz nu vor suporta clientii paguba", a intarit presedintele Bancpost, Mihai Bogza.
Exista suspiciunea ca cei pagubiti au cazut victime unui atac electronic de tip "phishing", care a vizat clientii Bancpost cu cateva zile inainte de retragerile de bani. Un astfel de atac presupune trimiterea de scrisori electronice, care fac trimitere la o pagina falsa de internet, dar similara cu cea a bancii, unde sunt solicitate date personale, coduri PIN si seriile cardurilor. Faptul ca retragerile frauduloase s-au facut cu carduri falsificate, dar cu coduri PIN si serii valabile intareste acest scenariu. "Inca nu ne este clar cum au ajuns faptuitorii sa intre in posesia informatiilor necesare retragerii sumelor de bani. Nu este importanta suma, ci, mai degraba, disconfortul creat pentru clienti", ne-a declarat Mihai Bogza. Clientii ale caror carduri au fost inghetate nu mai pot extrage bani de