Cresterea si mentinerea increderii in magazinul online, transparenta informatiilor de pe site, viteza cu care poti accesa si cumpara produsele precum si prezenta pe retele sociale sau loializarea clientilor reprezinta cateva dintre principalele modalitati de a mari rata de conversie de pe magazinele online. Vezi ponturi privind cresterea rentabilitatii magazinelor online din partea a doi manageri ce activeaza in domeniu.
In mod normal, ratele de conversie (ce pondere din vizitatorii unui magazin online cumpara ceva de pe site – n.r.) fluctueaza intre 0,5% si cateva procente. In mod normal, rata de conversie este mai mica pentru afaceri online aflate mai aproape de statutul de start-up si mai mare pentru afaceri aflate intr-un stadiu avansat de dezvoltare, spun reprezentanti ai magazinelor online, pentru Wall-Street.ro.
Marius Ghenea (foto), manager al FiT Distribution, companie ce detine magazine online precum PCFun.ro, ElectroFun.ro sau PCGarage.ro considera ca rata de conversie este direct influentata de o afisare cat mai vizibila a noutatilor pe site. Astfel, in opinia sa, este foarte important ca noutatile “in premiera” – computere noi, placi grafice de ultima generatie, gadget-uri lansate simultan cu alte piete internationale – sa fie cat mai vizibile pe site, cel mai bine pe prima pagina.
“Pentru produse mai traditionale, cum ar fi electrocasnicele, au functionat mult mai bine ofertele cu reduceri mari de pret sau cu diverse bonusuri sau cadouri legate de produsele de baza”, spune Marius Ghenea, pentru Wall-Street.ro.
Intrebat care sunt doua-trei lucruri pe care un magazin online tanar ar trebui sa le ia in calcul pentru a genera o rata de conversie cat mai buna, inca din start, Ghenea raspunde, accentuat, “relevanta continutului, relevanta continutului si inca o data, relevanta continutului”.
“Singura metoda de a maximiza