Cel mai mare salon auto din Asia a debutat sambata la Beijing cu un blocaj in trafic de pomina care i-a facut chiar si pe cei mai mari sefi din industrie sa se sature de asteptat si sa mearga un kilometru pe jos. In noul centru expozitional, nouatile au fost diverse, nemtii au adus in primera mondiala SUV-uri, dar si masini ceva mai mici, iar chinezii au venit cu de toate, de la supermini-uri, pana la masini electrice pentru a convinge lumea auto ca merita un loc la masa bogatilor. Citeste o scurta trecere in revista a catorva dintre cele mai importante noutati de la Salonul Auto Beijing 2008
La salonul care se incheie pe 28 aprilie sunt expuse 900 de masini si se asteapta per total 600.000 de vizitatori, dintre care 30.000 din strainatate.
Germanii au tinut prima pagina cu cateva premiere mondiale importante. Audi a venit cu Q5, cel mai mic SUV din gama, fratiorul lui Q7. Modelul va fi produs din aceasta vara in Germania, cel tarziu la inceputul lui 2009 va intra si in Romania, iar la anul va fi produs si in China.
Mercedes nu s-a lasat mai prejos si a adus SUV-ul compact GLK, disponibil atat cu dieselul de 2,2 litri, dar mai ales cu versiunea de 3,5 litri, 268 CP. Versiunea de top atinge suta in putin peste sapte secunde, iar viteza maxima e de peste 230 km/h. Masina are 4,52 metri lungime.
Pe de alta parte, Volkswagen prezinta tot in premiera mondiala sedanul Lavida, model de clasa medie construit in China cu un partener local. Modelul va intra pe piata in primul semestru si va fi disponibil cu motoare de 1,6 si 2 litri. Volkswagen e puternic interesata de piata chineza, iar anul trecut a vandut acolo aproape 800.000 de masini.
Nici americanii nu lipsesc, iar modelele cu care vin sunt diverse, de la viitoarea generatie Ford Fiesta, pana la modelul hibrid Buick LaCrosse al celor de la General Motors care va inc