În cinci ani, doar 300 din cei 80.000 de contribuabili sătmăreni au încercat sistemul de plăţi online la Direcţia de Impozite şi Taxe Locale. Dan Mirel, şeful Biroului Executare Silită din cadrul DITL spune că oamenii sunt dezinteresaţi să ţină pasul cu tehnologia.
Doar 0,375% din contribuabilii sătmăreni s-au înregistrat pentru a efectua plăţi online prin sistemul informatic de plată al Direcţiei de Impozite şi Taxe Locale (DITL).
„Principalul motiv pentru care sătmărenii, şi românii în general, refuză să avanseze cu tehnologia este incultura, faptul că băncile la care au cont percep comisioane şi pentru că mulţi din generaţiile a II-a şi a III-a nu vor să aibă de a face cu tehnologia“, spune Dan Mirel.
Tot mai puţine plăţi
Deşi sistemul funcţionează simplu, abia 300 de localnici au solicitat DITL cod unic de acces în cei cinci ani de când funcţionează sistemul, deşi acesta nu costă nimic.
„Cei care şi-au dorit să încerce sistemul de plăţi online au depus cereri pentru a primi codurile unice prin care să-şi acceseze contul. Tot ce trebuiau să aibă este un cont bancar prin care să efectueze plăţile. Cu toate acestea, la ora actuală abia avem circa 500 de plăţi efectuate, iar numărul scade de la un an la altul. Dacă în primul an s-au efectuat 200 de plăţi, în următorii ani numărul tranzacţiilor a scăzut“, mai spune reprezentantul DITL.
Cu toate că dezinteresul e din ce în ce mai mare, Dan Mirel spune că nu vor renunţa la program, pentru că el oricum nu a costat nimic. Din contră, ei vor ca pe viitor să realizeze colaborări cu diferite bănci pentru a populariza sistemul de plăţi online. „Nu ne-a costat nici implementarea programului, şi nu costă nici întreţinerea lui, pentru că firma care se ocupă în general cu întreţinerea sistemul informatic al DITL a efectuat procedurile“, explică şeful DITL.
Nu au încredere în sistem