Doua treimi dintre producatorii de bunuri de larg consum au declarat ca resimt presiunea pietei pentru a-si regandi modelul operational, iar trei sferturi au spus ca trebuie sa faca schimbari majore pentru a-si mentine marjele actuale. "Aceasta se traduce in transformari radicale si chiar rasturnari ale contextului de business, ceea ce atrage dupa sine oportunitati uriase, dar si riscuri pe masura", se arata in cel mai recent studiu Ernst & Young - Disrupt or be disrupted . Studiul Ernst & Young alatura opiniile a 285 de executivi din intreaga lume, inclusiv directori generali si financiari, ai celor mai mari companii de bunuri de larg consum si analize specializate din aceasta industrie. (vezi atasament)
Adaptarea lor la acest nou mediu dominat de incertitudine presupune dezvoltarea unei gandiri disruptive, a unei deschideri fata de schimbare precum si renuntarea la unele din caile consacrate de creare de valoare.
In urmatorii cinci ani, cresterea costurilor si deficitul de resurse vor exercita presiuni imense asupra modelelor operationale din industria produselor de larg consum, putand duce chiar la prabusirea unora dintre ele. Sefii de organizatii chestionati in cadrul studiului au clasat pe prima pozitie riscul implicat de cresterea pretului la materiile prime si accesul tot mai dificil la acestea. Amenintarile care exercita presiuni pe modelele lor operationale vor obliga companiile sa-si regandeasca radical lantul logistic pentru a-si asigura sau pastra accesul la resursele cheie.
Pentru a face fata cu succes noii ordini economice, companiile vor trebui sa adopte un nou mod de gandire iar liderii vor trebui sa redefineasca modul de a crea valoare la toate nivelurile organizatiei. In acest sens, sunt de avut in vedere:
Regandirea optiunilor strategice Decizia privind cum si unde sa intri in competitie si unde sa-ti