Pe masura ce specialistii in relatii publice isi concentreaza tot mai mult atentia asupra social media, aflate intr-o dezvoltare exploziva, e important ca acestia sa nu ignore media traditionale, care sunt si vor ramane foarte influente, a declarat Stephen Davies, consultant la agentia britanica de comunicare 3W PR, in cadrul evenimentului PR Forum.
“Are loc o schimbare majora in universul media si e important sa nu ignoram media traditionale. Media din Marea Britanie trec prin mari schimbari, site-urile publicatiilor clasice cresc in trafic. Totodata, The Economist vinde mai mult ca niciodata editia tiparita”, a spus consultantul 3W PR. “Trebuie sa ne concentram asupra noilor media, dar nu sa nu ignoram mediile traditionale. In 10 ani vom avea inca ziare”.
De asemenea, digitalul nu inlocuieste intotdeauna cu succes clasicile interactiuni dintre oameni, sustine Alan Parker, Head of Digital la agentia GollinHarris. “M-a intrebat un client despre cum sa interactioneze online cu un mic grup de clienti, de 20 de persoane. Pai scoate-i la cina. Digitalul nu e intotdeauna cel mai bun”.
Cat priveste media din Romania, acestea sunt supuse in prezent la doua presiuni, potrivit Cristinei Bazavan, redactor-sef la revista Tabu. Pe de o parte de a-si transpune in digital felul in care au invatat sa comunice, iar pe de alta parte sa-i angajeze in comunicare si pe cititori. “Eu compar ce se intampla acum in presa cu ce se intampla imediat dupa ‘90, cand au aparut o gramada de publicatii odioase. Cam asa arata unele site-uri acum. Cred ca in digital daca nu apartii unui trust mare produsele proprii arata ca atunci. Pentru ca nu exista suficienti bani”, a spus Bazavan. “Cred ca avem nevoie, pentru a fi lideri, de umilinta si intelepciune si curajul de a o lua de la capat”.
Cum s-a schimbat rolul de comunicator in ultimii doi ani
Rolul comunicatoru