Discounterii intra pentru prima data in malluri in acest an pentru ca, odata cu scaderea chiriilor, centrele comerciale au devenit accesibile retailerilor cu cele mai mici costuri de pe piata.
„Expansiunea magazinelor alimentare cu discount in malluri are o legatura directa atat cu schimbarea comportamentului de consum, cat si cu modificarea nivelului chiriei in centrele comerciale de pe piata. Fiind mai putin afectate de criza, aceste retele au si o putere mai mare de expansiune si reprezinta pentru dezvoltatori un inlocuitor foarte bun al retailerilor care ies din aceste proiecte", spune Georgiana Andrei, senior broker in cadrul departamentului de retail al companiei de consultanta imobiliara Colliers.
Primele malluri care au batut palma cu operatorul unui discounter alimentar sunt Euromall din Pitesti si Galleria Shopping Center din Piatra-Neamt si Suceava.
Administratorul EuroMall, compania Trigranit, a inchiriat recent un spatiu de 800 de metri patrati catre Penny Market, reteaua de discountere a grupului german Rewe, care va lua locul supermarketului Primavara.
Spatiul este liber din luna mai, cand proprietarul Primavara a decis inchiderea unitatii din Pitesti din cauza ca inregistra pierderi de sase luni. Printre retailerii interesati de fostul spatiu al Primavara s-a numarat si grupul PIC din Pitesti, potrivit informatiilor din piata. Euromall este singurul mall din Pitesti in acest moment si are o suprafata totala inchiriabila de 20.000 de metri patrati.
In acest an, Penny Market si-a asigurat in total cinci spatii in malluri sau centre comerciale, pentru extinderea retelei, trei din acestea aflandu-se in malluri de mici dimensiuni, precum Galleria sau Cadran. Planurile de expansiune ale retailerului, care isi disputa primul loc pe segmentul discounterelor cu Plus, vizeaza investitii in 28 de magazine noi in 2009.