La Goldart, lucrurile merg altfel decat la Artmark: mai gospodareste, mai degraba pe calea furnicii, decat pe cea greierului si, pana la urma, mai previzibil. Loturile sunt amestecate, exista piese din toate zonele, de la pictura la grafica si de la obiecte decorative la bijuterii si carti. Nu sperie nici solemnitatea expozitiilor ce premerg licitatiei, nici densitatea valorilor de patrimoniu, nici dimensiunea generala a preturilor.
In ciuda acestei moderatii de principiu, la ultima licitatie Goldart, cea din 31 ianuarie, s-a realizat un record de pret de adjudecare, pe care l-am anuntat, deja, in numarul trecut al ziarului nostru: un peisaj de Stefan Luchian, avand ca indice de pornire suma de 190.000-200.000 lei, s-a vandut cu… 200.000 de lei, adica aproximativ 48.000 de euro (destul de aproape de recordul absolut al Goldart, tabloul lui Pallady "…in rochie vernil pe fotoliu rosu", 232.500 lei). S-a licitat cumpatat, nimeni nu s-a "aruncat" la sume mari, concurenta intre licitatori s-a dovedit lipsita de eroism, totul a fost oarecum in ton cu sobrietatea economica generala. Situatie care a putut fi constatata si la celelalte loturi adjudecate. Cu exceptia unui desen in penita semnat de Tia Peltz (pornire: 7-900 lei, adj.: 1.000 lei), a unei acuarele a lui George Chirovici (pornire: 1.100-1.300 lei, adj.: 1.600 lei), a unui ulei pe panza de Octav Bancila (pornire: 7.000-7.200 lei, adj.: 7.500 lei) si a unui ulei pe carton semnat de Arthur Verona (pornire: 7.000-7.200 lei, adj.: 12.000 lei), restul pieselor adjudecate a ramas la nivelul pretului de pornire anuntat, sau, indeobste, sub el.
Daca ar trebui sa ramanem curtenitori, am spune ca licitatia a fost un succes, cata vreme a reusit o splendida lovitura ("Peisajul de iarna" al lui Luchian) si cata vreme a ramas in parametrii de predictibilitate sugerati de vanzarile de anul trecut, realizate d