Magazinele de lux se muta in galeriile comerciale din mall-uri si hypermarket-uri. Tendinta este justificata de lipsa vadului din marile bulevarde, cauzata de traficul supraaglomerat, spatiile de parcare insuficiente si moda supercomplexelor. DANIELA IVAN
GOL. Bulevardul Unirii este plin de spatii comerciale de inchiriat, insa firmele cunoscute pefera galeriile comerciale Piata magazinelor de lux va cunoaste in 2005 un moment de cumpana, anuntat de frecventele relocatii si de schimbarile de destinatie surprinzator de dese, se arata in Raportul de prognoza SGA Romania - Piata imobiliara din Romania in anul 2005, elaborat de Institutul de Consultanta Imobiliara. In cadrul analizei se mai precizeaza ca lipsa unei viziuni realiste in dezvoltarea urbana agraveaza aceasta situatie.
EXODUL. Instalarea magazinelor de lux in mall-uri si supermarketuri ameninta viata comerciala de pe marile bulevarde bucurestene. Este o caracteristica locala care raspunde, intr-o buna masura, psihologiei cumparatorului roman, dar si conditiilor oferite de oras in intregul lui, se arata in Raport. In alte capitale europene, magazinele Tommy Hilfinger, Celio, Marks & Spencer se raspandesc pe marile bulevarde comerciale ori in ariile pietonale turistice. La noi, aceasta evolutie pare sa nu fie posibila, cu toate ca, in urma cu doi-trei ani, zona Universitatii din Bucuresti parea ca are un astfel de potential. Nici Bulevardul Unirii nu atrage magazinele de lux, din cauza ca traficul pietonal este aproape inexistent in aceasta zona.
EXPLICATII. Magazinele cu marca internationala cauta vad unde sa vanda produse de lux.
Bulevardul care pleaca din Piata Universitatii, segmentat in mai multe denumiri pe axa nord/sud, este, mai degraba, o arie de circulatie populara astfel incat oferta de marfa scumpa pare sa ramina mai mult element de vitrina decat ocazie de vanzare, se